accountsd
Wat is accountsd en waarom gebruikt dit heel veel CPU kracht?
MacBook Pro 13″, macOS 10.15
You can make a difference in the Apple Support Community!
When you sign up with your Apple Account, you can provide valuable feedback to other community members by upvoting helpful replies and User Tips.
When you sign up with your Apple Account, you can provide valuable feedback to other community members by upvoting helpful replies and User Tips.
Wat is accountsd en waarom gebruikt dit heel veel CPU kracht?
MacBook Pro 13″, macOS 10.15
There seem to have been a lot of complaints about this problem: accountsd process 500% CPU in Catalina 10.15.7.
Some have reported installing the latest "Combo" update solved it: Download macOS Catalina 10.15.7 Combo Update.
Ik had de macOS Catalina 10.15.7 Combo Update geïnstalleerd,dit leek te werken,maar dan toch weer niet.
Toen maar System Management Controller (SMC) herstellen uitgevoerd en dit blijkt ( voorlopig ) te werken.
Ik had dit probleem ook. Mijn macbook pro uit 2013 werd op het stukje metaal net boven de toetsen zeer heet. Tot nu toe gingen de ventilatoren blazen wanneer ik in maps de satellietfoto van bijvoorbeeld Amsterdam bekeek in 3D.
Maar om een lang verhaal kort te maken ik heb de map /Library/Mail leeggemaakt. Het bevatte overigens maar 1 bestand gedateerd op 25 september 2020. Na opstarten bleek het programma accountsd 0% van de processor te vragen en was het probleem opgelost.
Het is nu een paar dagen verder en de ventilatoren zwijgen nog altijd.
Ik heb gesproken met de Apple Care mensen en zij geven aan dat het een gekend probleem is en dat ze snel aan een update aan het werken zijn. Het probleem kan omzeilt worden door je exchange of/en google account te verwijderen en opnieuw toe te voegen aan je internet accounts bij je instellingen. Daar wordt het probleem getriggerd en ook ongedaan gemaakt. Hopelijk helpt het je een beetje verder in de tussentijd.
👍
Ik heb de macOS Catalina 10.15.7 Combo Update geïnstalleerd en nu lijkt het probleem opgelost.
The processes accountsd always active and it is impossible to work
Hallo, als 10.15.7 al actief is, probeer dan alleen iCloud uit te loggen.
Wacht 3-5 minuten en alles loopt weer goed.
Meld u nu opnieuw aan. Het werkte op mijn Mac.
accountsd